Varför har mitt pris ändrats?
En prisändring av tjänst kan ske av olika anledningar, men i majoriteten av fallen sker de på grund av att stadsnäten ändrar sina avgifter.
Stadsnäten
Oftast beror en prisändring på höjda avgifter från stadsnäten vi levererar våra tjänster via. Deras prisändringar beror i regel på behov av utbyggnad, underhåll och uppgradering av deras fiber.
För att vi ska kunna fortsätta leverera våra tjänster via deras fibernät behöver vi justera våra priser till dig enligt deras höjda avgifter.
Nya surfvanor och teknisk utveckling
En prisändring kan också ske i relation till ökade omkostnader, som ett resultat av teknisk utveckling och nya surfvanor. I takt med att tekniken utvecklas och kvaliteten på strömmad film och musik, spel och annan media blir högre, ökar behovet av bandbredd (kapaciteten av din bredbandstjänst).
I samma takt ser vi också att antalet samtida uppkopplade enheter blir allt fler: uppkopplade tv-apparater, surfplattor, larm, lampor, wifi-högtalare, spelkonsoller – listan kan göras lång. Samtidigt ser vi ett förändrat surflandskap där fler människor spenderar mer tid i hemmet. Vi arbetar, kommunicerar, studerar, och pratar med de vi håller kärt via videosamtal – hemifrån.
För inte länge sedan var normen för ett hushåll en bredbandstjänst med en bandbredd av 30 Mbit. I dag är det 100-250 Mbit.
I en tid av ständig digital utveckling och förändrade surfvanor krävs det ett kontinuerligt tekniskt arbete för att behovet av bredband och bandbredd ska kunna tillgodoses med en framtidssäker bredbandstjänst.
Kundservice
Minst lika viktigt är det att vi kan tillgodose en större andel människors behov av personlig och professionell support. Ju mer vi är uppkopplade och ju fler samtida användare, ju fler hör av sig och ju högre blir kraven på att vår kundsupport kan leverera en fullgod support. Vi kommer alltid göra allt i vår makt för att kunna leverera bästa möjliga support till våra kunder.