Mitt internet fungerar inte, vad gör jag?
Uppdaterad
Har du kontrollerat så att det inte pågår något planerat fiberarbete i ditt område? Se Driftinformation.
Att internet plötsligt slutar fungera kan bero på flera olika saker. Vanligtvis räcker det med en enkel omstart av din trådlösa router.
- Stäng av routern (tryck på Power-knappen eller att dra ur strömadaptern från väggen eller routern och kontrollera så att routerns alla lampor har slocknat)
- Starta routern
- – Vänta fem minuter –
- Klart!
Om det har varit strömavbrott eller avbrott hos fibernätleverantören kan det ibland behövas att en startar om all utrustning, enligt nedan schema:
- Stäng av fiberkonverter, trådlös router och dylikt
- Starta fiberkonverter
- - Vänta fem minuter -
- Starta router
- - Vänta fem minuter -
- Klart!
Om det fortfarande inte fungerar följ stegen nedan:
- Kontrollera så att alla kablar sitter i ordentligt där de ska och att de inte är skadade
- Stäng av router
- Kontrollera så att du har internetåtkomst genom att ansluta en dator med nätverkskabel direkt i fiberkonvertern
Om inget av ovan hjälper, skriv till oss via vårt kontaktformulär eller ring vår personliga support på 010-220 12 20.