Junet

Mitt internet fungerar inte, vad gör jag?

Uppdaterad

Har du kontrollerat så att det inte pågår något planerat fiberarbete i ditt område? Se Driftinformation.


Att internet plötsligt slutar fungera kan bero på flera olika saker. Vanligtvis räcker det med en enkel omstart av din trådlösa router.

  1. Stäng av routern (tryck på Power-knappen eller att dra ur strömadaptern från väggen eller routern och kontrollera så att routerns alla lampor har slocknat)
  2. Starta routern
  3. – Vänta fem minuter –
  4. Klart!


Om det har varit strömavbrott eller avbrott hos fibernätleverantören kan det ibland behövas att en startar om all utrustning, enligt nedan schema:

  1. Stäng av fiberkonverter, trådlös router och dylikt
  2. Starta fiberkonverter
  3. - Vänta fem minuter -
  4. Starta router
  5. - Vänta fem minuter -
  6. Klart!


Om det fortfarande inte fungerar följ stegen nedan:

  1. Kontrollera så att alla kablar sitter i ordentligt där de ska och att de inte är skadade
  2. Stäng av router
  3. Kontrollera så att du har internetåtkomst genom att ansluta en dator med nätverkskabel direkt i fiberkonvertern


Om inget av ovan hjälper, skriv till oss via vårt kontaktformulär eller ring vår personliga support på 010-220 12 20.

warning Created with Sketch.