Jag vill ångra min beställning
När du har beställt en tjänst på distans (till exempel via junet.se) har du 14 dagar på dig att ångra din beställning. Du kan däremot bli ersättningsskyldig om tjänsten har aktiverats innan du ångrar beställningen.
Exempel 1: Den 10 januari lägger du en beställning av bredband på junet.se. Du önskar att tjänsten ska aktiveras den 1 februari. Den 20 januari hör du av dig till oss och meddelar att du ångrar din beställning. Beställningen annulleras eftersom den skedde inom ångerfristen och eftersom tjänsten inte varit aktiv behöver du inte betala något.
Exempel 2: Den 10 januari lägger du en beställning av bredband på junet.se. Du önskar att tjänsten ska aktiveras den 14 januari. Den 20 januari hör du av dig till oss och meddelar att du ångrar din beställning. Du har rätt att ångra din beställning eftersom du ångrade den inom ångerfristen, men eftersom tjänsten har varit aktiv kan du bli ersättningsskyldig för de dagar tjänsten har varit aktiv, samt för eventuell startavgift.
Exempel 3: Den 10 januari lägger du en beställning av bredband på junet.se. Du önskar att tjänsten ska aktiveras den 14 januari. Den 30 januari hör du av dig till oss och meddelar att du ångrar din beställning. Eftersom det har gått mer än 14 dagar har du inte längre rätt att ångra din beställning. Tjänsten kan sägas upp enligt dess uppsägningstid och eventuell bindningstid.
Vid en ångrad beställning beräknas eventuell ersättning till Junet alltid utifrån ordinarie pris för tjänsten och dess startavgift utan hänsyn till eventuella rabatter och kampanjerbjudanden.
Läs mer i våra allmänna villkor.