Jag ska flytta, vad behöver jag göra?
Uppdaterad
Du vet väl att Junet finns i nästan hela Sverige? Om du ska flytta är chansen alltså stor att du kan fortsätta med Junet även i din nya bostad.
Anmäl din flytt via kontaktformuläret längst ned på Kundservice-sidan (klicka på "Mejla oss") eller ring vår personliga support på 010-220 12 20.
Det vi behöver veta för att kunna hjälpa till är följande:
- Kundnummer alternativt personnummer
- Nuvarande adress
- Datum för avslut på nuvarande adress (om du önskar kan tjänsterna överlappa varandra)
- Ny adress
- Om du flyttar till lägenhet behöver vi även lägenhetsnummer (oftast Lantmäteriets fyra siffror)
- Datum för inkoppling på ny adress
Tänk också på att:
- Vi kan tyvärr inte garantera att exakt samma tjänst (samma bandbredd/hastighet) finns tillgänglig på adressen du flyttar till
- Detta beror på tjänsteutbudet kan se annorlunda ut i ditt nya stadsnät
- Priset kan variera mellan olika adresser
- Olika stadsnät tar ut olika stora avgifter från oss tjänsteleverantörer
- Det kan eventuellt tillkomma en startavgift för att starta upp din tjänst på din nya adress
- Detta beror på att vissa stadsnät tar betalt för att starta upp en tjänst
Vi kontaktar dig om det blir aktuellt för dig och din flytt.
Om du inte har fiber i din nya bostad eller av någon anledning behöver säga upp ditt abonnemang kan du göra detta via samma kontaktvägar.
Du är givetvis även välkommen att besöka oss i vår butik om du bor i Jönköping eller Tranås om du hellre vill anmäla din flytt personligen.